Tuesday, August 13, 2013

Биотоник от краставица UPDATE

Ето един лесен начин да си направите свеж биотоник от краставица




След последният уикенд се оказах зарадена с безкрайно количество домашно отгледани краставици. Ядеш, ядеш, но колко да изядеш. А, пък ми е жал - хубави зеленчуци, свежи, отгледани с внимание, големи, ама и гадже си имам ;)
Сетих се, че в много от българските козметични продукти слагат краставици, после в главата ми се появи и образа на момиче с кръгчета краставица под очите и веднага ми проблясна идея как да оползвотворя някоя и друга краставица ( за сега само една ). Разрових се из разни сайтове да търся рецепти за маски и тн., но нищо не ми хареса, защото в повечето се слагат и други съставки, а аз исках нещо леко за това горещо време. И така ми хрумна идеята да почерпя лицето си с чист сок от краставица. Без никакви други добавки - натурално и свежо.
Какво ще ви трябва:

1. краставица
2.  някакъв филтър като марля например (аз ползвах влажна кърпичка за почистване на грим, която оставих под течаща вода за няколко минути за да отмие всички неща, с които е импрегнирана)
3. блендер
4. съд за изстискване
5. съд за съхранение

Ето и кратко видео с обяснение как са направите в кухнята този свеж тоник.


На мен от една големичка краставица ми се получи може би около 100-на мл. сок. Според мен обаче колкото по-малко си направите, толкова по-добре защото не е хубаво да престоява повече от два дни. След като е изсипан в подходящ съд слагате в хладилника за съхранение. Така когато сте си у дома винаги има с какво да си освежите лицето (ако сте без грим). Може да си го сложите в някакво шишенце с пулвелизатор или да си го мажете с памучни тампончета. Първите няколко минути след като си сложите от тоника ще усетите кожата ви леко опъната, но това усещане изчезва след кратко време и лицето остава много освежено и озарено. Едно бонусче, което може да направите с тоника - да си напоите няколко тампончета, които да замразите в камерата и ако някога очите ви са подпухнали или уморени да си ги сложите за няколко минути.



Защо краставицата е полезна за лицето? Защото съдържа много минерали и витамини и спомага за успокяването на раздразнена кожа. Освен това тонизира и прави кожата еластична. Не случайно слагат сок от краставица в толкова много козметика, но какво по-хубаво от това да си я приложиш в чист и натурален вид?!


И така обявявам август за месец на краствицата :) Да живей!

P.S. Вече денонощие сервирам на лицето си поне три пъти дневно от тоничето. Мога да потвърдя, че кожата ми е супер стегната и еластична, чувствам се адски свежа, а освен това и матира Т-зоната, без да изсушава. 


2 comments :

  1. Много интересна и полезна статия :)
    http://makeupbyjoanna909.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Не се бях сещала да замразявам тампончета, аз го правя направо на кубчета лед, но с тампоните ще е по-лесно. Ето и моята статия за краставичките и тиквичките :) http://ecocosmetics.blogspot.com/2013/06/blog-post_23.html

    ReplyDelete